eAnonimiseren: veilig, snel en nauwkeurig!

Het handmatig anonimiseren van documenten is een arbeidsintensief en foutgevoelig proces.
Daarom bieden we eAnonimiseren aan om het anonimiseren geautomatiseerd te laten verlopen.
Dit is niet alleen 90% sneller en efficiënter dan handmatig anonimiseren, maar ook veel nauwkeuriger!

Home | Anonimiseren | Anonimiseren uitbesteden

Uw stukken door ons laten eAnonimiseren

Steeds meer klanten vragen ons om documenten voor hen te eAnonimiseren. Iedere klant krijgt daarvoor de beschikking over een eigen veilige online omgeving waar alle documenten eenvoudig geüpload kunnen worden. Wij zorgen ervoor dat alle stukken binnen de afgesproken termijn en tegen de afgesproken kosten volledig geanonimiseerd worden opgeleverd, zodat onze klanten ze weer eenvoudig kunnen downloaden. 

Het uitbesteden van het eAnonimiseren kan op twee manieren:

  1. Per opdracht: u geeft aan wat en hoeveel er geanonimiseerd moet worden en wij geven u per opdracht aan wat de kosten zijn. Uiteraard kunnen we een "mantelcontract" afsluiten en werken volgens afzonderlijke opdrachten.
  2. Per periode: we maken samen een inschatting van de hoeveelheid werk voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld een half jaar of een jaar). Op basis daarvan voeren we alle opdrachten uit tegen een van tevoren afgesproken prijs.

Onze software is de beste en meest innovatieve oplossing die op dit moment beschikbaar is. We maken gebruik van taaltechnologie en een "leesrobot". Daardoor maakt het niet uit welke soorten documenten en bestanden er aangeboden worden. Onze software analyseert de context en samenhang van ieder willekeurig document en herkent de privacygevoelige gegevens automatisch. Andere beschikbare oplossingen werken op basis van sjablonen. Daarbij moeten voor alle documentsoorten sjablonen worden gemaakt en bijgehouden. Deze oplossingen "herkennen" privacygevoelige gegevens alleen op van tevoren bepaalde vaste plekken. 


 Als u het eAnonimiseren door ons laat verzorgen levert u dat onder meer de volgende voordelen op:

  • U hoeft het eAnonimiseren niet te organiseren binnen uw organisatie. Uw medewerkers / collega's kunnen zich volledig richten op hun kerntaken.
  • U hoeft geen contract te sluiten met een softwareleverancier. Het gebruik van onze software is inbegrepen in de prijs.
  • Door onze kennis, ervaring en slimme software kunnen wij snel, nauwkeurig en tegen lage kosten eAnonimiseren. De kosten zijn vrijwel altijd lager dan dat u het binnen uw organisatie belegt.
  • U kunt alles door ons laten eAnonimiseren of af en toe een specifieke opdracht bij ons beleggen als u dat beter uitkomt.
  • Afspraak = afspraak bij ons: u weet van tevoren wat de kosten zijn en wanneer de resultaten opgeleverd worden.
  • Wij nemen de verantwoordelijkheid voor het volledige proces. U heeft er geen omkijken meer naar.
  • U kunt alle soorten documenten en dossiers door ons laten eAnonimiseren (Wob-verzoeken, vergunningen, raadsbesluiten, Wkpb-documenten, enzovoorts).
  • De eindresultaten voldoen aan de afgesproken standaarden (onder meer PDF/A) en de privacygevoelige gegevens zijn onomkeerbaar verwijderd. U voorkomt daarmee datalekken.
  • Alle werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van ISO-27001 certificering.
  • Wij werken conform de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) en voldoen aan alle eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  • Voor de verwerking van gegevens maken we gebruik van de standaard verwerkersovereenkomst van de VNG / IBD.
  • De werkzaamheden staan onder toezicht van onze Chief Information Security Officer (CISO).

Meer informatie of een offerte aanvragen?

Als u meer informatie of een vrijblijvende offerte wilt kunt eenvoudig onderstaand formulier invullen. Wij nemen dan contact met u op voor verdere afstemming.