Overheidsorganisaties zijn zich er steeds meer van bewust dat ze de rechtmatigheid van hun inkoop- aanbesteding en leveranciers-management beter moeten organiseren.
Onderzoek van het Ministerie van BZK wijst uit dat gemeenten niet altijd hun inkoopdocumentatie op orde hebben en vaak niet beschikken over een adequate inkoopstrategie. Dit verklaart waarom in toenemende mate de rechtmatigheid van inkoop en aanbestedingen bij de controle op de jaarrekening niet op orde is.
Onderliggende oorzaak is dat veel overheidsorganisaties, met name gemeenten, grote moeite hebben met de interne beheersing van de uitvoeringskwaliteit van hun ICT-projecten. Dit wordt veroorzaakt door een structureel gebrek aan actuele en specialistische kennis.
Geïnteresseerd? Klik dan snel op de button voor de volledige Whitepaper.
Deze website slaat cookies op je computer op. Deze cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe je met onze website omgaat en om je te onthouden. We gebruiken deze informatie om je surfervaring te verbeteren en personaliseren, en voor analyse en meetgegevens over onze bezoekers, zowel op deze website als via andere media. Zie ons Privacybeleid voor meer informatie over de cookies die we gebruiken.
Als je weigert, zal je informatie niet worden gevolgd bij je bezoek aan deze website. Er wordt een kleine cookie in je browser geplaatst om te onthouden dat je niet gevolgd wilt worden.